SEO Stockholm

Letar du efter att öka din synlighet i Stockholm och få kontakt med din lokala målgrupp?

Vår SEO Stockholm-tjänst är allt du behöver för att ge dig övertaget. 

Be om en gratis webbplatsgranskning

SEO Stockholm är ditt ess i rockärmen.


Eftersom Stockholm har största befolkning i Sverige finns det mycket att vinna om du kan göra ditt företag synligt i de miljontals sökningar som görs där varje dag. Det är i grund och botten hela poängen med sökmotoroptimering: att se till att din webbplats visas så högt upp som möjligt i sökresultaten för varje relevant sökfråga.


Ett exempel är alla populära hamburgerrestauranger i Stockholm. Du kan hitta en i nästan varje kvarter (inte för att jag klagar 😉). Om man har en hamburgerrestaurang som heter Bob's Burgers så är det ganska lätt att hamna på plats 1 på Google för sökfrågan "bob's burgers". Men med kraften i en bra SEO-strategi kan du också ranka bra för hundratals eller tusentals andra sökfrågor som "hamburgare stockholm", "burgare östermalm", "hamburgare stockholm" eller "bra lunch stockholm" bara för att nämna några. Som du ser är SEO ett otroligt kostnadseffektivt och kraftfullt sätt att öka din varumärkeskännedom och få dina intäkter att skjuta i höjden.


Vi på Lampo bor och arbetar i Stockholm och förstår pulsen i Stockholms digitala landskap och vad du behöver för att trivas i det. Med vår unika blandning av praktisk expertis och personlig service erbjuder vi omfattande SEO-lösningar som är skräddarsydda för lokala företag som vill göra ett betydande avtryck på nätet.



Vi erbjuder optimeringstjänster, inklusive on-page SEO, off-page SEO, teknisk SEO, lokal SEO och innehållsskapande, som alla är utformade för att öka din närvaro på nätet, hjälpa din målgrupp att hitta dig och skapa konkreta resultat för ditt företag.

A view of the Stockholm skyline with its lovely fooftops on a cloudy day.

Varför ska du välja Lampo som din SEO-byrå? 

  • 1. Anpassad SEO-tjänst

    På Lampo är du inte bara en av många kunder. 

    Vi sätter en ära i vårt arbete och vi garanterar oöverträffad uppmärksamhet på detaljer och ansvarstagande med resultat som talar för sig själva. 

  • 2. Fokuserad kompetens och effektivitet

    Som SEO-specialister äter, sover och andas vi sökmotoroptimering! Vi splittrar inte vårt fokus i tre eller fyra andra tjänster. Vi gör SEO (och i synnerhet lokal / Stockholm SEO) och vi skär inte hörn. 

    Trots att vi arbetar ganska snabbt är det ingen överdrift att säga att resultaten från SEO-optimeringar vanligtvis kommer ganska långsamt, tre till sex månader. För att tjäna på SEO och skörda alla fördelar som det kan erbjuda måste du vara beredd på att det kan ta lite tid. 

  • 3. Öppenhet och ärlighet

    För oss är det viktigt att bygga partnerskap som bygger på öppenhet. Så från den inledande granskningen till den månatliga rapporten sker varje steg med fullständig transparens, så att du inte bara hålls informerad utan också är involverad i processen. 

    Eftersom det inte finns någon bruksanvisning för Google kommer vi inte att hävda att vi har alla svar (och du ska inte lita på någon som säger att de har det). När allt kommer omkring kan det bara finnas en #1 för en viss sökfråga. Däremot kommer vi att följa bästa praxis samt vår egen erfarenhet för att ge bästa möjliga resultat. Vi strävar alltid efter att förbättra oss, så om något inte fungerar som vi hoppats kommer vi att justera vår strategi efter behov. 


  • 4. Kostnadseffektiv

    Du får mer service för mindre pengar med Lampo. Hur gör vi det? Den frågan är befogad och svaret är enkelt. Lampo är av naturen en liten byrå. Vi ser det som en win-win: genom att välja att vara strömlinjeformade kan vi erbjuda mer och ta mindre betalt. 

Du får mer och betalar mindre med vår tjänst som SEO-specialist i Stockholm

Andra byråer tar extra betalt för dessa SEO-tjänster, men vi inkluderar dem. Vårt mål är att ge dig den bästa möjliga strategin för att synas i sökresultaten i Stockholm, så varför ta extra betalt för tjänster som du behöver? Förutom våra grundläggande SEO-tjänster inkluderar vi också:

Vi gör det lilla extra för våra kunder! 


Lokal sökordsunder-sökning


Optimering av Google  Business Profile


Innehålls-planering med hjälp av lokala nyckelord


Integrering av strukturerat språk


Förvärva lokala backlinks


Säkerställa mobilvänlighet


Initiera en plan för kundrecen-sioner


Spåra lokala konkurrenter

Självklart inkluderar vår SEO Stockholm-tjänst våra kärntjänster.

De tre viktigaste sökmotoroptimeringarna:

On-page SEO handlar om ditt innehåll, däribland vilka sökord du riktar in dig på och var du placerar dem. Målet är att tillhandahålla användbart innehåll av hög kvalitet. Vi ser också till att både användare och sökmotorer kan förstå innehållet och att du ger en bra användarupplevelse. Oavsett om du behöver hjälp med att skapa innehåll eller bara göra det du redan har mer effektivt kan vi hjälpa dig.


On-page SEO implementeras, som namnet antyder, direkt på din webbplats. Det övergripande målet med alla dina SEO-insatser är att förbättra din position i sökresultaten och öka den organiska söktrafiken (icke-betalda sökresultat), men on-page SEO utförs på din webbplats och är synligt för dina tittare. Därför måste vi också ge en bra användarupplevelse.


Här finns det flera komponenter att ta itu med som är avgörande för att förbättra din ranking i sökresultaten:

● högkvalitativt innehåll

● lockande titeltagg och metabeskrivning

● rätt nyckelord och search intent

● effektiv interna länkar

● responsiv design / mobilvänlighet 

● snabb sidhastighet 


Off-page SEO är lika avgörande som det är svårt att utföra. Problemet ligger i att du har mycket mindre kontroll över det, jämfört med de andra områdena inom SEO. Med off-page SEO tar vi ett steg bort från webbplatsen och fokuserar på att låta sökmotorerna veta att vår webbplats är pålitlig och en auktoritet.


En sökmotors framgång avgörs i första hand av att ge användarna bästa möjliga svar på deras sökfråga. Enkelt nog, eller hur? Med hjälp av sidoptimering låter vi sökmotorerna veta att vi är relevanta för en viss sökfråga, men vad händer då? Är inte potentiellt miljontals andra sidor också relevanta? Ja, och därför skiljer vi oss från mängden genom att fokusera på dessa faktorer:

● Backlinks och refererande domäner 

● Positiva recensioner och omnämnanden 

● Sociala medier  

Det finns många tekniska optimeringar som görs bakom kulisserna, och utan dessa kommer alla ansträngningar som läggs på SEO på sidan och utanför sidan att vara förgäves.


Oavsett hur bra din sökordsforskning är eller hur underbar din webbplats är om en sökmotor inte kan genomsöka och indexera den. Det är en metaekvivalent till "Om ett träd faller i skogen och det inte finns någon som hör det, gör det då ett ljud?" Här kommer teknisk SEO in i bilden.


Alla optimeringar här sker i bakgrunden så att din webbplats kan stå i rampljuset. Några av de viktigaste är:

● se till att din webbplats är indexerbar 

● ingen url-fel eller brutna länkar

kanoniska taggar

● logisk webbplatsstruktur med rätt rubriktaggar 

● mobilvänlighet

● snabb sidhastighet 

● ställa in strukturerade data 



Vi gör lokal SEO för Stockholm

Om du driver en lokal verksamhet i Stockholm är det viktigt att ha en stark lokal SEO-strategi. Så gott som alla börjar sin sökning efter en produkt eller tjänst med en online-sökning och naturligtvis vill du se till att du är högst upp i de lokala sökresultaten, till exempel Google Maps, för att dra full nytta av detta.

 

Sambandet mellan en lokal sökning efter en produkt eller tjänst och en åtgärd som ett köp eller en bokning är extremt högt. Lokala sökningar har den högsta konverteringsgraden, mer än alla andra sökfrågor. När någon söker efter "pizza Hornstull" eller "tandläkare Vasastan Stockholm" är de sannolikt beredda att vidta följande åtgärder för att köpa en produkt eller besöka en plats. Att synas högst upp i sökresultaten kan därför ha en mycket drastisk inverkan på dina försäljningssiffror.   

 

Alla andra åtgärder från on-page, off-page och teknisk SEO gäller även här, men det finns också flera andra åtgärder som du måste genomföra för att förbättra din ranking i de lokala sökresultaten i Stockholm. 

Be om en gratis webbplatsgranskning

Också inkluderad för maximal synlighet i sökmotorer:

  • Google Business Profile (GBP) optimering

    En smart lokal SEO-strategi inkluderar att göra anspråk på alla dina relevanta företagslistor (även kallade citations), men den viktigaste är din GBP-lista. Var noga med att:

    ● lägga till all relevant information så att din profil är komplett 

    ● se till att all din information (speciellt namn, adress, öppettider, telefonnummer) är korrekt 

    ● optimera med hjälp av lokala nyckelord som "Stockholm", "Gamla Stan", "Plattan", etc. 

    ● ladda upp många bra bilder och optimera dem

  • Håll koll på dina lokala konkurrenter

    Ett bra sätt att bygga upp din lokala SEO-plan för Stockholm är att följa dina konkurrenter och se vad som fungerar för dem.  Ditt företag vet att du måste använda lokala sökord och placera dem på viktiga platser som metabeskrivning, titeltagg, rubriktagg och GBP-lista: Vilka använder de? Vilka luckor ser du i deras strategi som du kan använda till din fördel? 

  • Lokal sökordssökning

    Det är viktigt att använda relevanta lokala sökord i ditt innehåll, dina titeltaggar och metabeskrivningar (men inte för mycket, för då kan du bli straffad!). För att lyckas med sökordsanalysen är det viktigt att inte bara veta vad människor söker efter, utan också deras avsikt. Det är en bra idé att alltid plugga in dina nyckelord i en sökmotor (på en stationär och en mobil) för att se vilka resultat som kommer upp. Det är inte alltid vad du förväntar dig.

  • Innehållsplanering med hjälp av lokala sökord

    Jättebra! Du har nu dina lokala nyckelord och du använder dem i din GBP-lista, titeltagg på din startsida, metabeskrivning och några rubriktaggar. Men vad mer kan du göra med dem? Skriv ett informativt och användbart blogginlägg med hjälp av dem! Vi hjälper dig att komma på en idé till en artikel och optimera den så att du får ut mesta möjliga av den.

  • Integrera ett strukturerat språk

    Strukturerad data, även kallad schema markup, är kod som används av sökmotorer och är mycket viktig för att hjälpa dem att inte bara förstå ditt innehåll utan också att visa det. Specialfunktioner i sökresultaten som rich snippets och kunskapspaneler möjliggörs av strukturerad data.

  • Förvärva lokala backlinks (bakåtlänkar)

    Backlinks (länkar från en annan webbplats som länkar ut till din webbplats) är en kraftfull rankningsfaktor som fungerar som en röst för din webbplats. Backlinks från lokala källor hjälper till i din SEO-strategi för Stockholm. Ett bra sätt att få dem (och samtidigt förbättra varumärkeskännedomen) är att delta i lokala evenemang och organisationer. Ett annat sätt är att uppmuntra företagsrecensioner med en länk tillbaka till din webbplats. 

  • Utarbeta en plan för kundrecensioner

    Kundrecensioner är ett mycket kraftfullt sätt att bygga upp kundernas förtroende. Du vill uppmuntra dem och till och med visa dem på din webbplats. 


    Dessutom bör du alltid svara på dem, oavsett om de är positiva eller negativa. Med ett uppriktigt svar på en negativ recension kan man ofta minska effekterna av den.

  • Se till att webbplatsen är mobilanpassad

    Sökningar görs allt oftare på mobiltelefoner i stället för på en dator. När det gäller lokala sökningar görs dock fler när man är på språng och använder en mobil enhet. Vad behöver du göra för att dra nytta av denna möjlighet? 

    ● Se till att du använder responsiv design när du bygger din webbplats. 

    ● Se till att navigering, knappar, textstorlek osv. är lika användbara på en liten skärm.  

    ● Optimera bilder för snabba laddningshastigheter. 


Jason from Lampo SEO Stockholm

Hej, jag heter Jason.

Jag är ursprungligen från USA, men bor i Stockholm sedan många år. Under större delen av mitt liv har jag drivit restauranger och använt big data för att fatta beslut.

För några år sedan blev jag förälskad i SEO och började arbeta med det. Jag är överraskad över att inte fler företag (särskilt småföretag!) använder det. SEO är verkligen ett kraftfullt verktyg som hjälper till att jämna ut spelplanen mot större konkurrenter.

Jag vill gärna veta mer om ditt företag och din situation och tillsammans utarbeta en strategi för att hjälpa dig att uppnå dina mål.

Låt oss ta kontakt!

Några av våra kunder:

Detta är ett stycke. Genom att skriva i stycken kan besökare snabbt och enkelt hitta det de letar efter.

Läs mer Läs mer

Detta är ett stycke. Genom att skriva i stycken kan besökare snabbt och enkelt hitta det de letar efter.

Detta är ett stycke. Genom att skriva i stycken kan besökare snabbt och enkelt hitta det de letar efter.

Läs mer

Detta är ett stycke. Genom att skriva i stycken kan besökare snabbt och enkelt hitta det de letar efter.

Läs mer

Detta är ett stycke. Genom att skriva i stycken kan besökare snabbt och enkelt hitta det de letar efter.

Läs mer

Företagsnamn

Lampo SEO logo
Toast restaurant's logo

Toast

Online Sverige logo

Online Sverige

The Fishery logo

The Fishery

The Farm Family logo

The Farm Family

3C Online logo

3C Online

Hur vårt SEO-partnerskap fungerar


Kontakta oss

Kontakta oss per telefon, e-post eller via kontaktformuläret för att begära en kostnadsfri webbplatsgranskning.

Webbplatsgranskning

Vi genomför en grundläggande granskning av din webbplats utan kostnad. Detta hjälper oss båda att förstå var din webbplats för närvarande står när det gäller dess SEO- och SERP-ranking. Därefter ger vi dig resultaten samt en anpassad checklista med några grundläggande åtgärder som du kan vidta för att öka din webbplats synlighet och ranking.

Uppstartsmöte

Vi träffas för att lära oss mer om ditt företag, din målgrupp och dina mål.

Strategiförslag

Efter en mer ingående granskning, som även omfattar en analys av dina konkurrenter, tar vi fram en skräddarsydd strategi för hur du ska lyckas på nätet.

Implementering av strategi

Implementera strategin direkt.

Analys och rapportering

Göra justeringar vid behov och tillhandahålla månadsrapporter.

Populära frågor

Har du en fråga? Vi finns här för att hjälpa dig.


  • Lampo är SEO-specialister och vilka tjänster erbjuder de?

    Lampo specialiserar sig på ett komplett utbud av SEO-tjänster som är skräddarsydda för Stockholmsmarknaden, allt utformat för att hjälpa din webbplats att rankas högre och generera mer söktrafik. Vi kan hjälpa till med:  

    ● on-page SEO (sökordsanalys, effektiv sökordsplacering, användarupplevelse) 

    ● off-page SEO (främst i form av länkbyggande) 

    ● teknisk SEO (korrigering av en mängd tekniska fel, implementering av strukturerad data) 

    ● lokal SEO (GBP, nyckelord/innehåll för lokala sökningar, analys av konkurrenter)

    ● innehållsskapande (optimerat innehåll som rankas baserat på sökvolym, sökordssvårigheter och uppskattad potentiell trafik)


  • Vem kan använda Lampos SEO-tjänster?

    Tjänsterna är utformade för alla lokala B2B-företag i Stockholm som vill förbättra sin synlighet på nätet, attrahera mer organisk trafik och uppnå högre konverteringar.

  • Hur mäter du framgången med dina SEO-strategier?

    En SEO-kampanjs framgång mäts utifrån det mål som ursprungligen sattes upp. I allmänhet är målen förbättringar i sökrankningen, ökningar av organisk trafik och/eller en ökning av kundkonverteringar. 

  • Är webbplatsgranskningen verkligen gratis?

    Ja, absolut! Vi kommer att utföra en grundläggande granskning av din webbplats gratis. Detta hjälper oss båda att förstå var din webbplats för närvarande står när det gäller dess SEO och SERP-rankning. Vi ger dig också en anpassad checklista med några grundläggande åtgärder som du kan vidta för att öka din webbplats synlighet och ranking. Om du väljer att arbeta med oss kommer vi att utföra en mycket djupare granskning samt analysera dina konkurrenters webbplatser och SEO.  

  • Hur lång tid tar det för SEO att fungera?

    SEO behöver tid för att ge resultat och tar det vanligtvis 3-6 månader för resultat. Det är ju trots allt inte reklam. Det krävs tid för att bygga upp en strategi och implementera den, tid för Google (till exempel) att bearbeta eventuella ändringar och indexera dem i sökresultaten, tid för dessa ändringar att agera på i sökresultaten, tid för att analysera hur effektivt strategin fungerar osv. Den här processen kan och kommer förmodligen att upprepas. 

Kontakta oss närsomhelst

Kontakta oss

Share by: