One-on-one SEO-tjänst för att bli sedd och öka försäljningen.

Be om en gratis webbplatsgranskning

Några av våra kunder:

Detta är ett stycke. Genom att skriva i stycken kan besökare snabbt och enkelt hitta det de letar efter.

Läs mer Läs mer

Detta är ett stycke. Genom att skriva i stycken kan besökare snabbt och enkelt hitta det de letar efter.

Detta är ett stycke. Genom att skriva i stycken kan besökare snabbt och enkelt hitta det de letar efter.

Läs mer

Detta är ett stycke. Genom att skriva i stycken kan besökare snabbt och enkelt hitta det de letar efter.

Läs mer

Detta är ett stycke. Genom att skriva i stycken kan besökare snabbt och enkelt hitta det de letar efter.

Läs mer

Företagsnamn

Lampo SEO logo

Så...vad är egentligen sökmotoroptimering (SEO)?


Tja, kortfattat...

Mycket av SEO uppnås genom att täcka fyra huvudområden:


Innehåll / Content

Den viktigaste faktorn för SEO är kvalitativt och användbart innehåll (ofta kallat content). Oavsett vad ditt innehåll handlar om bör ditt mål vara att vara den bästa källan till den informationen på webben. Om du har bättre innehåll än dina konkurrenter så är du på god väg att öka din söktrafik.

Domänauktoritet

Det finns statistik som mäter i vilken utsträckning din webbplats är en högt rankad auktoritetswebbplats, en domänauktoritet. Alla aktiviteter vi gör utanför vår webbplats, gör vi för att låta sökmotorerna veta att vi är användbara och pålitliga och på så vi kan vi höja vår domänautoritet. De största bidragsgivarna är hänvisande domäner och backlinks.

Sökord / Nyckelord

Det är viktigt att veta inte bara vad människor söker efter utan också varför – vad är deras sökintention? Sökmotorer är smarta men de är inte mänskliga. Du måste välja rätt sökord som både matchar ditt företag och som används i sökningar, för att på så vis skapa ett innehåll som matcher sökintentionen.

Tekniska detaljer

Det finns många metoder som vi måste kontrollera bakom kulisserna, för att se till att sökmotorer enkelt kan hitta vårt innehåll. Det kan handla om allt från sitemaps och indexering av våra sidor till schemamarkering och kanoniska taggar.

Jason from Lampo SEO Stockholm

Hej, jag heter Jason.

Jag är ursprungligen från USA, men bor i Stockholm sedan många år. Under större delen av mitt liv har jag drivit restauranger och använt big data för att fatta beslut.

För några år sedan blev jag förälskad i SEO och började arbeta med det. Jag är överraskad över att inte fler företag (särskilt småföretag!) använder det. SEO är verkligen ett kraftfullt verktyg som hjälper till att jämna ut spelplanen mot större konkurrenter. 

Jag vill gärna veta mer om ditt företag och din situation och tillsammans utarbeta en strategi för att hjälpa dig att uppnå dina mål.


Låt oss ta kontakt!

Vi hjälper webbplatser att bli sedda av dem som borde se dem.

On-page SEO

On-page SEO handlar om ditt innehåll. Målet är att tillhandahålla kvalitativt och användbart innehåll. Vi ser till att både användare och sökmotorer kan förstå det och att du säkerställer en bra användarupplevelse. Oavsett om du behöver hjälp med att skapa innehåll eller bara gör det du redan har mer effektivt, kan vi hjälpa dig.

Läs mer om On-page SEO
graphic representing website content
graphic with a computer and notepad

Off-page SEO

Off-page SEO är lika viktigt som det är svårt att göra. Problemet ligger i att du har mycket mindre kontroll över det, jämfört med de andra områdena inom SEO. Med off-page SEO tar vi ett steg bort från webbplatsen och fokuserar på att låta sökmotorerna veta att vår webbplats är pålitlig och en auktoritet. 

Läs mer om Off-page SEO

Teknisk SEO

Det handlar om många optimeringar som ska göras bakom kulisserna, och utan dessa kommer alla ansträngningar som läggs på on-page och off-page SEO att göras förgäves. Det du inte ser kan ibland vara lika viktigt som det du ser. 

Läs mer om Teknisk SEO
graphic with computer and illustrated website content
picture of a street in downtown Stockholm

Lokal SEO

Har du en lokal verksamhet är det viktigt att ha en stark lokal SEO-strategi (till exempel vår SEO Stockholm-tjänst). Nästan alla börjar sin sökning efter en produkt eller tjänst med en online-sökning och naturligtvis vill du se till att du är högst upp i dessa sökresultat för att dra full nytta av det. 

Läs mer om Lokal SEO

FAQ

  • Är webbplatsgranskningen verkligen gratis?

    Ja, absolut! Vi kommer att utföra en grundläggande granskning av din webbplats gratis. Detta hjälper oss båda att förstå var din webbplats för närvarande står när det gäller dess SEO och SERP-rankning. Vi ger dig också en anpassad checklista med några grundläggande åtgärder som du kan vidta för att öka din webbplats synlighet och ranking. Om du väljer att arbeta med oss kommer vi att utföra en mycket djupare granskning samt analysera dina konkurrenters webbplatser och SEO.  

  • Erbjuder du någon garanti?

    Ingen byrå kan erbjuda en garanti och faktiskt varnar Google själva för att använda någon som gör det. Det finns flera skäl till detta, men det främsta är att ingen som sysslar med SEO vet hur algoritmen fungerar i den utsträckning att de kan garantera ett visst resultat. Ingen. Google ändrar sina 6-10 gånger per dag (varje dag!) Plus flera större uppdateringar per år. 


    Med det sagt betyder det inte att vi inte vet någonting, bara att vi verkligen inte kan veta tillräckligt för en garanti. SEO är en metod, inte ett facit. Vi vet naturligtvis en hel del, och vi håller oss uppdaterade med de allra senaste nyheterna och trenderna för att gynna våra kunder.

  • Hur lång tid tar det för SEO att fungera?

    SEO behöver tid för att ge resultat och tar det vanligtvis 3-6 månader för resultat. Det är ju trots allt inte reklam. Det krävs tid för att bygga upp en strategi och implementera den, tid för Google (till exempel) att bearbeta eventuella ändringar och indexera dem i sökresultaten, tid för dessa ändringar att agera på i sökresultaten, tid för att analysera hur effektivt strategin fungerar osv. Den här processen kan och kommer förmodligen att upprepas. 


    Det är troligt att åtminstone några av dina konkurrenter också använder en SEO-strategi, så processen måste pågå kontinuerligt om du vill nå och ligga kvar högt upp i sökresultaten.


  • Är SEO dyrt? Hur mycket kostar det?

    Jag tycker att det man ska komma ihåg är att syftet med SEO i slutändan är att öka din synlighet på nätet. Om man har en bra produkt eller erbjuder en bra tjänst är det självklart att ju fler som känner till den, desto fler kommer att köpa eller använda den. Den ökade medvetenheten (och därmed försäljningen) om vad du erbjuder bör mycket enkelt täcka alla SEO-kostnader. 

  • Varför välja Lampo?

    Det som gör att vi skiljer oss från andra SEO-specialister handlar inte bara om de metoder vi använder. Vi skulle tro att de flesta andra byråer känner till de flesta av de knep jag känner till, gör grundliga webbplatsrevisioner, genomför korrekta konkurrentanalyser osv. Det som skiljer oss från mängden är hur långt vi går för att verkligen förstå ditt företag, din målgrupp och dina mål. En läkare som tar sig tid att faktiskt lyssna på en patient och ställa frågor kommer trots allt att ha en fördel jämfört med en som bara läser deras journal.

    Att ha det tillvägagångssättet och få den kunskapen kan göra många av SEO-metoderna oändligt mycket mer effektiva.

Lampo SEO-blogg

Användbara råd, information och tips för bättre SEO

Search intent indicated by a drawing of a magnifying glass overlayed on top of computer data.
Av Jason Wall 03 Apr, 2024
We cover what search intent is and then dive into why it is important for SEO and step by step how to optimize for it! It's all covered here!
A cartoon drawing of several computer screens with large hyperlink (internal link) icons
Av Jason Wall 20 Feb, 2024
Boost your SEO with the art of internal linking! Learn how it enhances navigation, authority, and rankings for a superior user experience.
Share by: